<  

Vliegers op het strand

Veel gestelde vragen | Forum

user Ronald

Mag je met vliegers op het strand van Texel?

user Floris (Medewerker)

Vliegers op het strand zijn prachtig om te zien. Bovendien is het een leuke bezigheid. Overal mag u met een vlieger met één lijn vliegen.

Op drie stranddelen mag u ook naar hartenlust vliegeren met bestuurbare vliegers (vliegers met twee of meer stuurlijnen): tussen 10.93 en 11.68 bij Den Hoorn, tussen paal 21.31 en 22.51 (nabij De Koog) en tussen paal 28.40 en de strekdam (De Cocksdorp). Vanuit het oogpunt van veiligheid en het beperken van overlast voor andere strandgebruikers mag u op de andere stranddelen niet vliegeren met een of meerdere lijnen. De stranddelen waar u mag vliegeren zijn met borden aangegeven.

Tips voor veilig vliegeren:

Gebruik een vlieger bij een zodanige windkracht, zodat er altijd volledige controle over is. Houdt afstand van andere vliegeraars en toeschouwers binnen een bereik van 180 graden. Vlieg nooit met lijnen langer dan 100 meter; voor stuntvliegers nooit langer dan 45 meter. En hou natuurlijk rekening met andere strandgebruikers!

Meer onderwerpen

faq Mag ik blokarten (strandzeilen) op Texel?
faq Mag ik op Texel pierensteken?
faq BBQ-en op het strand van Texel
faq Kan ik parkeren in Den Helder?
faq Camperplaatsen op Texel
faq Trouwen op Texel
faq Waarom is er op strand geen groene vlag en rood met blauwe blokvlag meer?
faq Informatie over Golfsurfen op Texel?
faq Meer informatie over Kitesurfen op Texel?

Een vraag plaatsen

In deze rubriek vind je snel antwoord op de meest gestelde vragen. Kijk of je vraag erbij zit. Mocht je de vraag niet kunnen vinden, stuur dan een mail.